Uyarı!

Bu blogda sinema, kitap ve müzik ile ilgili yazılar bulabileceğiniz gibi; deli saçması üretimlerimizle de karşılaşabilirsiniz.

Yazarlar

Santana @ İstanbul, 6 Temmuz 2009

2009/03/28


Mekan Kuruçeşme Arena.

Rock 'n Coke 2009

2009/03/26


Bir yıllık aranın ardından yurdumun en tartışmalı müzik organizasyonu R'nC geri dönüyor, tarih 17-18-19 Temmuz, yer Kurtköy. Tarihin önceki yıllara göre öne çekilmesinin nedeni muhtemelen Ramazan Ayı.


Festivalin 6. ayağına yine pek çok "duyum" ile start verildi. Yine ortaya atılan grup isimleri ve spekulasyonlar olacaktır muhakkak fakat ilk kesinleşen grubu açıklayalım, Linkin Park... Organizatörlerden resmi bir açıklama gelmese de grubun resmi sitesi 19 Temmuz'da Rock 'n Coke sahnesinde olacaklarını müjdelemiş. İlk isim böylece belli oldu.


Önceki etkinliklerine nazaran bu yıl R'nC sahnesinde görülmek istenen sanatçıların oylandığı anket yok, ankete verilen cevapların pek işe yaramadığı düşünülürse isabet olmuş. Ankette çıkan kimseyi getirememişlerdi zaten. Bu yıl biraz daha farklı olacak gibi, bozulan imajı yenileme gayesi var ortada. Yeniden bir araya gelmiş bir Faith No More ve Interpol imajı düzeltir ve artıya çıkarır. Queens of the Stone Age de olabilir, Sigur Ros da... Çok şey istiyoruz sanırım. Rihanna falan gelmediği sürece sorun yok. Malum 50 Cent gördü bu festival geçmişte.

Kerem Beyit

2009/03/21






all copyrighted

...And Justice For All

2009/03/20


Şu ekran görüntüsü tüm bölümü özetlemeye yeterli. Henüz izlememiş olanlar vardır belki, o yüzden yazıyı erteliyorum. Hevesler kaçmasın.

Creedence Clearwater Revival

2009/03/16


Iron Butterfly, Jefferson Airplane gibileri... Eskiden çok daha iyi müzik yapılıyormuş, arada sadece bir nesil olmasına rağmen neler dönmüş... Nasıl değişmiş müzik. "Evrim" doğru kelime mi, emin değilim.

Creedence Clearwater Revival, kısaca CCR, bir country müzik efsanesi olarak yaşıyor. Who'll stop the rain ile giriyorlar evlere, şöyle bir esip 2 dakika civarı, çıkıyorlar karamsarlığı alıp. Günümüzde 50li yaşlarının sonlarını yaşayanlarda o zaman bıraktıkları etki şimdinin 20lilerinde de devamlı. Yıllar geçtikçe daha da değerlenmişler aslında. Proud Mary halen çalıyor, Walking on the water takip ediyor, hatta ve hatta Rolling Stones'dan dinleyince dahi burun kıvırmaya başladığımız Sussie Q var ortada. Büyüyle kompoze etmişler sanırım müziklerini.

Bir de "I heard it through the grapevine" coverları var tabii. Değinmeden geçmemeli. Yolu uzattırır insana sonunu getirebilmek için. Böyle gruplar pek yok artık, çabuk tükeniyor şarkılar. O dönemde yaşamadığım için pek karşılaştırma yapamıyorum lakin ayırt etme yetisine sahip her insan bir iki şarkıdan sonra dahi karar verebilir, teknoloji müziği bozmuş sanki...

Hope Sandoval


Supernatural Superserious


Dördüncü sezon 16. bölüm yayın tarihi Amerika'da 19 Mart. TNT Türkiye'de 2010. S04.E10'da Alastair "potestas inferna, mi confirma" ile az daha Castiel'i harcıyordu. Perşembe Alastair avı olasılıklar dahilinde.

Dizi 4. sezonda iyice rayına oturmuş durumda, cennet ve cehennemin büyük oyuncuları çıkmaya başladılar sahneye. Bu arada 5. sezonun çekileceği bilgisi de verildi, final sezonu olup olmayacağı hakkında bir haber yok. Böylece tüm mühürlerin kırılacağını da doğrulamış oldu yapımcılar. Aslında hikayenin şu gidişatından dahi 7 sezonluk iş çıkar hiç zorlamadan. Neyse, iyidir...

Yol Arkadaşları - 7

2009/03/14


1. Quiet Riot - Bang your Head

2. Rush - Working Man

3. Boston - Peace of Mind

4. Foreigner - Hot Blooded

5. Filter - Hey Man Nice Shot

6. Fall Out Boy - Sugar We're Going Down

7. AC/DC - Shoot to Thrill

8. Billy Squier - Too Daze Gone

9. Ratt - Round and Round

10. Bad Company - Movin' On

Üçleme, Değişiklik


Son dakika aksiliği olmazsa olmaz tabii ki. Cumartesi gecesi 00:00 ve 04:00 seanslari iptal olmuş, etkinlik boylece pazar gunune uzamis gorunuyor. Açıklama şöyle,
"Arkadaşlar, üniversite yönetiminin aldığı karar doğrultusunda etkinliğimizin gece 24:00'da sonlandırılması istendi. Tüm çabalarımıza rağmen üniversite bu kararından vazgeçmedi. Bu sebepten ötürü gece 24:00 ve 04:00 seanslarını çok üzülerek iptal etmek zorunda bırakıldık. Gösterim takviminin ilk iki gününde bir değişiklik olmayacak. Cumartesi günü ise öğlen 12:00 ve gece 24:00 arasında üçlemeyi göstereceğiz. Ayrıca festivali 1 gün daha uzatıp pazar günü de öğleden gece yarısına dek üçlemeyi sizlerle buluşturmayı planlıyoruz. Anlayışınız ve desteğiniz için şimdiden teşekkürler."

Üçleme, Tanıtım

2009/03/13


Sinema Anadolu, Üçleme Günleri


Bir Sinema Anadolu klasiği haline gelen üçleme yayınları bu yıl Karayip Korsanları serisi ile devam ediyor. Klasik haline gelmiş film serilerinin gösterimlerinden oluşan etkinlik üç gün sürecek. Son günün gösterimleri ise gece sona erecek ve kapanışı yapacağız. Diğer yandan, bu yılki en güçlü aday Geleceğe Dönüş (Back to the Future) serisiydi fakat son anda değişiklik oldu sanırım...

Sinema kulubunun etkinlikleri hızla devam edecek. Yavaştan Uluslararası Film Festivali de yaklaşıyor zaten. Şimdi etkinliğin Facebook sayfasındaki açıklamayı aynen yapıştırıyorum,

"Karayip Korsanları üçlemesi 19 - 20 - 21 Mart tarihlerinde Sinema Anadolu'da seyirci ile buluşuyor!

21 Mart gecesi sabaha dek 3 filmin art arda gösteriminin yanısıra barbeküde sucuk ekmek ve patlamış mısır keyfi de Sinema Anadolu önünde sizlerle olacak. Gösterim programı ve filmler hakkında bilgi Sinema Anadolu'da ve tüm şehirde! Ayrıca, 21 Mart Cumartesi gecesi için kombine daviyetiyelerinizi salı gününden itibaren Sinema Anadolu gişesinden temin edebilirsiniz."

Şöyle Oldu Böyle Oldu - 6

2009/03/08


Tatile fazla kaptırdık kendimizi, adapte olmak zor oldu okula yine, yeni, yeniden... İkinci haftadan başlayan tokatlar uyandırdı bünyeyi, neler olur bilinmez, ilk dönemki performans yakalanmalı bir şekilde.

Uzun arayışların ardından kafamdaki gibi bir İspanyolca kursu bulabildim. Zamanımızı da ayarlayabilirsek çok güzel olacak. Sonraki evre de Hollanda'ya gidip Dutchman'den Hollandaca öğrenmek olacak umarım. Kovmazsa tabi. Kovarsa da ne yapalım, kısFmet...

Türk sineması 2009'u harika geçirecek gibi. İvedik harici filmler çok iyi gerçekten, bir tane boş yok aralarında. İvedik'i tartışmayacağım, gidin gülün amaçsız, zaten yegane gayesi filmin.
Watchmen şu aralar almış başını gitmiş durumda. Herkesin diline pelesenk olan bu filmi henüz izleme fırsatı buldum ve fikrim şudur ki; "olmuş"...

Öykü-Berk kardeşlere rastlayamıyorum uzun süredir, malzeme çıkmayacak sanırım artık. Ne yapalım, ona da kısfmet.

Hadise'nin şarkısı ile ilgili blog mail adresine iki mail gelmiş, yani amaç nedir anlayamadım. Hakkında yazamam, Eurovision bilgim sıfır tabanlı olmak üzere Hadise ile ilgim gazetede gördüğüm Eurovision kıyafetiyle sınırlıdır. fıstıkyeşili'ni takip edin arkadaşlar.

Soda ve elma suyu karışımı geri döndü! Arjantin bardakta 200'er mL'lik karışımlar halinde yutulan bu iksir tüm gün diri tutuyor... -yalan tabii ki- Rahatlatıcı diyebiliriz.

Eski dostlarla karşılaştık kısa kaçamakta, evlenip çoluğa çocuğa karışalım diyorlar 85li halleriyle, kendilerinden minimum 12 ay uzakta olan "ben" ise korkarak yudumladım kahvemi, biramı, kahveli biramı, Efes Dark Brown güzel olmuş gerçekten. Çekirge misali atlayalım.

Havelka Eskişehir, servis hızlanınca çok daha iyi olacak sanki. Nargile çok iyi fakat en iyi değil -Özkan, Erdek, Selamlar-

Kettle'da kireç çözücü kaynattım ve yaklaşık 15 kez durulamama rağmen halen köpürüyor. Çözümü olan yorumlara iliştirsin.

İmla ve şekil kurallarının önemsenmediği yegane serimiz olan geniş kapsamlı ve çoktan saçma bir şöyle olmuş, böyle olmuşun daha sonuna geldik. Bu arada tekrar bıraktık kelebekleri. Dönmesinler daha geri. Pls, ltf, tskrler.

-----

Photo, copyrighted, artlavart