Uyarı!

Bu blogda sinema, kitap ve müzik ile ilgili yazılar bulabileceğiniz gibi; deli saçması üretimlerimizle de karşılaşabilirsiniz.

Yazarlar

Supernatural'dan Kusursuz Sezon Finali

2010/05/15


Uzun bekleyişin ilk günüdür bugün. Resmi açıklama gelmemiş olsa, altıncı sezonun çekileceğini bilmiyor olsak hani gerçekten dizi kendine yakışan bir final yaptı diyebilirdik...

Her şeyiyle kusursuz bir bölümle sezon finalini yaptı Supernatural. Hikayenin şu ana kadar havada kalan pek çok noktası sonlandırıldı, Tanrı ve gelecek sezon hakkında çok çok küçük ipuçlarıyla da bir parmak bal çalındı izleyicinin ağzına. Senaryoda değişiklik çok; başmeleklerden biri haline gelen Castiel, kadim kafese kapatılmış Lucifer(?) ve Michael, Sam'e verdiği söz üzerine Lisa'ya dönen Dean, avlayacak pek kötülük kalmadığından tüfeğini geyiklere doğrultan Bobby... Altıncı sezondaki hikaye tam bir muamma. Bazı fikirlerimiz var tabii ki, bunları da diziye verilmiş uzun ara boyunca serpiştireceğiz bloga.

Hazır aklımdayken yazmadan da geçmiyim, Stull Cemetery detayı enfesti. Altyazılı olarak izleyen kişiler Kojiro'nun boneyard kelimesini araba mezarlığı olarak çevirmesinden dolayı o noktayı kaçırabilirler. Lucifer ve Michael'in son savaşının yapılacağı alan olarak seçilen Stull Cemetery, aslında Amerika'nın yerel efsanelerinden en önemlisi, daha doğrusu en fazla inanılır olanı. Stull Cemetery'den bahsetmek gerekirse, Kansas'da bulunan bir kilise dahilindeki mezarlık diyerek başlayalım. Bu mezarlık ve yakınındaki terk edilmiş kilise, dünya çapında doğa üstü olayları araştıran kişiler tarafından dünyada bulunan cehennem kapılarından birisi. Dünyada yedi cehennem kapısı olduğuna inanılıyor daha doğrusu şimdiye dek yedi kapı "keşfedilmiş" durumda. Bir mekanın cehennem kapısı olduğuna inanılmasını sağlayan en önemli detay, witchcraft ve necromancy çalışmalarında alınan başarılı sonuçlar. Cehennem kapısı olarak nitelenen bölgelerde kötü büyüler ve ölülerle iletişim konularında kesin denebilecek sonuçlara ulaşılıyor. Tabii ki tüm bunlar söylenti :)

Yazının ana noktası olan diziye dönersek, sezon finalindeki sürprizler sadece senaryo noktasında gerçekleşmedi. Görsel olarak da harika iş çıkarılmış bir bölümdü kesinlikle. En etkileyici bölüm ise Lucifer kontrolündeki Sam'in Dean'i yumruklarken arabanın küllüğünden yansıyan kurşun asker ve sonrasında rüzgar efekti eşliğinde verilen flashback sahnesiydi.

Gayet başarılı bir şekilde süregelen beşinci sezon da bu şekilde noktalandı. Chuck ya yukarı çekildi ya artık prophet görevini tamamladı ya da... hayır bu ihtimali ben hiç düşünmüyorum. Her detayı gizli halde veren yapımcılar Tanrı'yı ortaya çıkarmakta bu kadar erken davranmayacaklardır. Altıncı sezon ortası belki diyorum ben. Son anda geri dönen veya döndürülen kişinin de Sam olduğuna o kadar emin olmayın diyerek bitiriyorum.

Altıncı sezon öncesi ortalığa salınan en net dedikoduyu da paylaşırsak, Tanrı'nın peşindeki Death...

2 Yorum:

Yiğit ve Eren dedi ki...

Chuck cidden tanrı olursa, yıllardır süregelen "Zenci tanrı" figürüne bir darbe olur bence.

Tahminimce Tanrı yine zenci olacak.

Bölüm iyiydi cidden, fakat bir Michael - Lucifer kapışması beklerdim ben (:

Adsız dedi ki...

sözlükteki linkten geldim, çok güzel bir yazı. tebrik ediyorum.